Δράση: Η τοπική ιστορία ως δίαυλος επικοινωνίας σχολείου και τοπικής κοινωνίας. 

Δράση: Η τοπική ιστορία ως δίαυλος επικοινωνίας σχολείου και τοπικής κοινωνίας. 

Στο Γυμνάσιο Νέας Κίου κατά το σχολικό έτος 2021-22 και στο πλαίσιο εργασιών αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων, η ομάδα μας που αποτελείται από τις κυρίες Βελλίνη Άννα, Κατσίγιαννη Ευαγγελία, Κοτταρά Παρασκευή και Μπερτζελέτου Σπυριδούλα ασχοληθήκαμε  με τον άξονα: Σχολείο και Κοινότητα.

Ονομάσαμε το Σχέδιο Δράσης μας: Η τοπική ιστορία ως δίαυλος επικοινωνίας σχολείου και τοπικής κοινωνίας. 

Λόγω της συγκυρίας των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή κρίθηκε αναγκαίο να ερευνήσουμε και να καταγράψουμε πληροφορίες που θα συντελέσουν στη γνώση του τοπικού πολιτισμού , της ιστορίας καθώς και στο τρόπο ίδρυσης / κατοίκησης της συγκεκριμένης περιοχής. 

Επιμέρους στόχοι του Σχεδίου Δράσης  ήταν:

Η δημιουργία δικτύου των τοπικών σχολείων και φορέων. 

Η ενεργός συμμετοχή καθηγητών και των μαθητών στην κοινωνία.

Κυρίως όμως η βιωματική μάθηση που θα ενισχύσει τη γνώση της τοπικής ιστορίας και θα συμβάλει να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τις δυσκολίες  και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι πρόσφυγες στην μετακίνηση αλλά και στην εγκατάσταση σε μια περιοχή, έτσι ώστε  να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στις  μειονοτικές ομάδες και μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους σε άλλα παιδιά.

Έτσι, ύστερα από επικοινωνία με το Νηπιαγωγείο Νέας Κίου οι μαθητές της ομάδας μας μίλησαν με τους μικρούς μαθητές, τους παρουσίασαν με εύληπτο τρόπο τα γεγονότα της Μικρασιατικής Καταστροφής και επισήμαναν τη σύνδεση του ιστορικού αυτού γεγονότος με την περιοχή που ζουν. 

Αξιοποιώντας επαφές του σχολείου μας με το Γυμνάσιο Μεσσήνης, ύστερα από τον Διαγωνισμό Ορθογραφίας, ο οποίος διοργανώθηκε από το σχολείο μας, πραγματοποιήθηκε στις 16 Μαΐου τηλεδιάσκεψη με στόχο τη διάδραση των μαθητών των δύο σχολείων και τη συζήτηση σχετικά με τη μικρασιατική καταστροφή και τους πρόσφυγες. Οι μαθητές του Γυμνασίου Ν. Κίου μεταφέραν στους συμμαθητές τους από τη Μεσσήνη την εμπειρία και τις γνώσεις που αποκόμισαν από το εκπονηθέν πρόγραμμα.

Τέλος,  το ΚΠΕ Νέας Κίου μας φιλοξένησε  στο διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Αειφορική διαχείριση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος από τους πρόσφυγες στη νέα τους πατρίδα».  Η παρουσία μας εντάχθηκε  στα πλαίσια της παρουσίασης «καλών πρακτικών»  διαχείρισης και  διάχυσης του θέματος της  Μικρασιατικής Καταστροφής στην εκπαιδευτική κοινότητα, για ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ενσυναίσθηση των μαθητών.

Έτσι,  παρουσιάσαμε την  πρακτική  που υιοθετήθηκε ώστε τα παιδιά να οδηγηθούν στη γνώση της τοπικής τους ιστορίας με νέες μεθόδους που δε θα έχουν σχέση με την απομνημόνευση αλλά με τη βιωματική δράση .  Τους δόθηκαν ερωτήσεις που ενώ στην αρχή αγνοούσαν στη συνέχεια μέσα από την έρευνα οδηγήθηκαν στην ιστορική γνώση. 

Ευχαριστούμε πολύ το Νηπιαγωγείο Νέας Κίου

 

 

 

το ΚΠΕ Νέας Κίου

 

 

 

 

 

το Γυμνάσιο Μεσσήνης

 

 

 

 

για την επικοδομητική συνεργασία μας και ευελπιστούμε στη συνέχιση της, στο πλαίσιο ανοίγματος του σχολείου μας στην κοινωνία

Evaggelia Katsigianni